Saturday 24 December 2011

centerpiece

Because of the wedding date is way too long, not too long actually hehe.. so lets start with simple one. Sebab bercadang nak DIY all the deco, so lets google everyone.

Too consider the DIY centerpiece,
1. budget-I'm on budget constrains, so everything should be save not splurge
2. can be recycled after that-save, boleh deco untuk rumah sendiri
3. Preferable artificial as it last long!

The theme for the reception not finalised yet, so I'll just start with my reeption day. I want something different from red roses that so popular, lagipun bercadang untuk guna roses jugak untuk handbouquet, so haruslah mencari yang rare. Lagipun, artificial senang ja nak cari yang rare and very cute. On my mind, I always think yellow or pink or red!hurm...sebabkan nanti nak guna balik, should consider flowers yang tak boring. Ha nanti habes kenduri boleh letak merata. Atas meja, dalam bilik, dapur, toilet, haha..so should consider it very well.

Here are something that I find very easy to manage,DIY, easily find and looks super chic. Plus I love very simple centerpiece, as my reception will held at my own house. From previous experience, they will used rectangular table, not the round table, except for VIP, not decide yet, so I think better guna yang kecik, comel, around 3-5 buds, and simple. Kang letak tinggi2 kang ganggu orang nak makan. nak letak atas meja yang super cinonet je!

Love how they arrange the roses in vase. credit to dreamshine.com


suka sebab in white and lilies. tapi tinggi.nanti menganggu tetamu, susah nak sembang.
credit to i dont know who!

love the colour plus its carnation.nampak full je bekas tu.boleh jimat cos if guna bekas letak lilin.then letak 2   or 3, dah siap!also, lupa copy dr mana

tulips!suka cara dia letak dalam bekas.

sebenarnya banyak lagi yang cantik-cantik and cun melecun. But for me, yang paling senang, cari bekas kaca yang murah as it will look expensive and boleh diguna after that. Or beli bekas garam gula from ikea. Lepas tu, boleh tutup and then, guna. Tak habes, bagi souvenir kepada makcik2 yang banyak tolong kan. Taknak la nanti membazir and terus tatau nak buat apa kn. For VIP tables, I love something yang tinggi. VIP tables maynot be too many, sikit saja kan. So boleh la splurge di situ. 

No comments:

Post a Comment